با افزایش علاقه و اشتیاق کسب و کارها به تبلیغات و بازاریابی موبایلی در سال های اخیر، شاید یکی از آرزوهای بازاریاب های پیامکی (sms) و کسب و کارها برای تبلیغات، ارسال پیامک(sms)  براساس مکان فعلی افراد بوده است. سرویس ارسال به دکل مخابراتی(BTS: Base Transceiver Station)، برای چنین ارسال هایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای توضیح بیشتر فرض کنید یک شرکت، فروشگاه و یا یک برند مطرح قصد ارسال پیامک(sms)  تبلیغاتی انبوه به تمام افراد حاضر در محدوده مکان خود دارد تا بدین وسیله تبلیغات هدفمند، بهینه و موثری داشته باشد. در این صورت این نوع روش ارسالی بهترین انتخاب خواهد بود.

این نوع روش ارسال، بیشترین تاثیر را در بین روش های تبلیغاتی پیامکی(اس ام اس)  دارد زیرا به طور حتم افرادی که در محدوده دکل مورد نظر قرار دارند، با توجه به مکان خود آشنایی نسبی با کسب و کاری که پیامک( اس ام اس)  تبلیغاتی آن را دریافت کرده اند، دارند و در نتیجه ارتباط بهتری با آن برقرار کرده و میزان نارضایتی بسیار کمتری نسبت به دیگر روش ها خواهند داشت. همچنین این سرویس با نمایش تبلیغ تنها برای افراد مورد نظر ما، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و سرمایه‌گذاری تبلیغات کسب و کارها دارد.

شرایط و نحوه استفاده از سرویس:
در حال حاظر این سرویس فقط برای ارسال به شماره های دائمی و اعتباری ایرانسل در کل کشور، مانند پیش شماره های ۰۹۳۵-۰۹۳۶-۰۹۳۷-۰۹۳۸-۰۹۳۳-۰۹۳۹-۰۹۳۰ فراهم است. ارسال پیامک(sms)  با پیش شماره 9000 انجام می‌گیرد که خط عمومی می‌باشد. همچنین شماره های هر دکل به صورت میانگین بین 15 روز تا 7 روز(یک هفته) آپدیت و بروزرسانی می شوند. حداقل تعداد سفارش 20 هزار عدد پیامک (sms) در هر منطقه می باشد.
نکته: از آنجایی که اطلاعات خطوط بین ساعت 12 شب تا 2 نیمه شب آپدیت می شود بنابراین قریب به اتفاق خطوط مربوط به ساکنین منطقه می باشد.

نحوه دریافت گزارش:
دریافت گزارش از اپراتور حداکثر پس از 48 ساعت اداری انجام شده و وضعیت دلیوری و یا لیستی از شماره های ارسال شده درج نمی گردد وتنها یک گزارش کلی از تعداد ارسال شده ها ارائه می گردد. گزارش به صورت کتبی از طریق اپراتور اعلام می گردد. توجه داشته باشید که ارسال از این طریق فقط به خطوط روشن ارسال شده و هیچ ارسال نشده ای ندارد.

تعرفه سرویس:
تعرفه ارسال این نوع روش در مقایسه با سایر روش ها، بسیار پایین بوده و در نتیجه ایجاد کمپین های تبلیغاتی با این سرویس صرفه اقتصادی خوبی دارد. در حال حاضر ضریب ارسال پیامک ( اس ام اس ) فارسی به ایرانسل، "یک" در نظر گرفته شده است.

سفارش ارسال:
هم اکنون سرویس ارسال به دکل مخابراتی برای تمامی سرویس های پیام رسان پونه فعال شده است و تمامی کاربران می توانند در بخش ارسال پیامک(اس ام اس) با انتخاب ارسال به دکل مخابراتی اقدام به سفارش ارسال کنند. این روش در حال حاضر تنها قادر به ارائه سرویس به شماره های ایرانسل است اما بزودی شماره های همراه اول نیز تحت پوشش این سرویس قرار خواهند گرفت.